2015年1月23日

種梨

去年九月啤梨樹開花


去年十二月中拍的


呢張照片是今日下午拍的



種梨,想起蒲松齡聊齋誌異內的一篇故事,講有一穿爛衫的窮道士,見有小販賣的高價梨又香又甜,於是乞求呢位賣梨者施捨一個梨,小販不肯,道士又唔肯走,小販大罵,道士講你成車梨幾百個,我只想乞一個,對你冇乜太大损失,你嬲乜?旁觀的人都勸小販不如揀個爛的梨比呢位道士,不過小販點都唔肯,旁邊店鋪有一位伙記睇見咁嘈,就自己用錢買咗一個梨比呢位道士,道士話我大把梨,班友奇怪,點解大把梨還乞求人要一個,道士話只不個想用呢粒核做種籽,跟住在地上挖個洞,把吃完的核埋在土裡,叫人用熱水淋,跟著長出一棵梨樹,跟著又開花結果,成棵樹長滿又香又甜的梨子,然後摘下送給所有人,小販後來發覺原來道士送给人的梨子是自已的.


若果我係呢位小販,肯定唔會有成車梨唔見哂的事情發生,因為我的性格一定會施捨一個給呢位穿爛衫的窮道士. 我呢棵梨樹都種咗十幾廾年,每年都有二/三十個啤梨,味道清甜,多汁,有時又用來加瘦肉煲湯.梨樹開的花是白色的,真係好靚,所以有人說一樹梨花壓海棠,梨樹唔同蘋果樹,梨樹可以自行授粉,種一棵就可以開花结果,蘋果樹就唔可以自己授粉,所以要種二棵以上.

17 則留言:

  1. 小販都是商家佬,佢哋唔同我們常人心態,諗東西有別我們。
    我喜歡啤梨多過蘋果。

    回覆刪除
    回覆
    1. Stella 姐,幾百倜梨子,肯定會有些爛或不好不能賣的,要丟掉,不過此小贩心態可能是情願丟掉也不願施捨予窮人。
      小販商家都是人,不過有些商家是值得人尊敬,好似深水埗有一間食店老細咪成日義賣,每次我行經深水埗都會對他由衷感佩。
      大部份水果我都鍾意,只有榴櫣唔鍾意,一次都冇吃過。

      刪除
  2. ng Wai 午安,
    桃花紅, 李花白, 桃李開花真係好靚, 在下鍾意甜味的生菓, 包括榴櫣, ng Wai 兄可買一個並非太熟的試吓, 可能會中意呢,

    回覆刪除
    回覆
    1. 華兄,晚上好。
      我和小兒小女都不吃榴櫣,只有我老妻吃,她以前叫我用手按住鼻子試吃下,不過我一聞到個陣臭味就無法吃,不止榴櫣,臭豆腐都不能吃,我老妻話我冇口福喎。

      刪除
    2. ng Wai 晚上好,
      起初家人也不吃榴櫣的, 經淺嚐後才慢慢地接受, 現在一個人可以吃一個榴槤, 十分誇張, 而臭豆腐就全家人都不吃,

      刪除
    3. 華兄,晚上好,
      我不止榴櫣,臭豆腐不能吃,連鹹魚都不吃.

      刪除
  3. 看了偉兄多年的網誌,都知道兄台不會像那個小販那麼的吝嗇孤寒!所以人緣極好。
    不過吃的口味就人人都不同,很多生果我都喜歡吃。中年以後,我竟然愛上吃榴槤了,記得有一次,一個人吃了一個大榴槤,面不改容。
    回想少年時,第一次買了一個榴槤回家,開了之後,姐姐驚呼而走,使我也不敢吃,終於拿去棄掉了。浪費了我拿回來的心力,和購買的金錢。此一時,彼一時也。

    回覆刪除
  4. 第一次見到掛在樹上的啤梨,嘩!好開心呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿姨,我老媽老妻就是非常喜歡吃榴櫣,呢到酒樓有榴櫣疍撻,榴櫣雪糕,不過都是亞洲人吃,大部份鬼佬都唔吃。
      香港是亞熱帶,唔啱種梨,蘋果,奇異果和葡萄,因為它們要溫差大的氣候。

      刪除
    2. 偉兄,臭豆腐我都唔鍾意,在街上一聞到小販在炸著,就覺得嗅覺得很辛苦!快快走過。

      刪除
    3. 阿姨,依家好似冇乜小販賣臭豆腐,遲些可能會失傳.

      刪除
  5. 首先要讚讚偉兄種的啤梨好正!
    至於種植生果,有一樣最煩,那就是怎樣除蟲,和怎樣防止鳥兒啄食,同時也很容易吸引蟻群,所以我不懂就只有去買……

    回覆刪除
    回覆
    1. Shu兄,你可以用醋開水溝淡後噴在水果上,是天然有機殺蟲方法,也可用水果化學殺蟲劑,我通常好少用,有機種植防蟲能力較強。

      刪除
  6. Wai兄
    看到你種的梨
    我感受到「樹上的新鮮」

    回覆刪除
    回覆
    1. 一哥,樹上新鮮摘下來吃的味道特別唔同,清甜好多。

      刪除
  7. Wai 兄、你種出來嘅啤梨又大又豐滿認真吸引。在下覺得故事中那小敗看來是很孤寒、但道士用法力將人家的梨分晒畀人亦太過份。大家謀事應講求你情我願、既然有一方不願又何必免強?萬一小販因損失慘重看不開自尋短見嘅話、道士豈非成殺人兇手?那麼他的修行可以講得上是個屁而矣!

    回覆刪除
    回覆
    1. 域Sir,真係有見地,我都唔認同呢位道士的做法,若果變去些少,比些教訓他,法理是不容,情還可以勉強說得過去,成車冇晒血本無歸,如何謀生?

      刪除