2016年1月30日

種瓜

20天前南瓜前面有一冬瓜已發芽

15天前南瓜兩枝藤蔓開始生長

7天前南瓜滕蔓愈來愈長,中間的冬瓜也長大了一些

南瓜滕蔓又長些,今天早上我把冬瓜移植到另外一邊

今天見南瓜已經開花,是公花先開

冬瓜今年種了三棵


南瓜我每年都有種,不過都不是我自己播種,可能是雀鳥啄食後,糞便連種籽遺留下,同番茄一樣,每年都有一棵南瓜,一至二棵蕃茄,南瓜基本上好粗生,成長後又不怕雀鳥啄食,因為皮又厚又硬,有本事就啄啦,而且又冇乜病害蟲侵襲,不過最麻煩就是要有地方比它攀爬,有時爬到三米幾咁遠,每棵南瓜大約有三至四個瓜,種得好可能多些,香港好少人種南瓜,可能冇地方,花旗佬每年都有種南瓜鬥大的比賽,有些成百斤,都唔知點樣種到咁大? 初初生長的南瓜不要施太多肥,否則只會見藤蔓愈爬愈長,而不見開花.


冬瓜我有好多年冇種,剛好個多月前朋友比佐一個自家種的冬瓜給我,吃完後順手將種籽丟到田上,今個月初見到發了芽,冬瓜生長比南瓜慢好多,但冬瓜同南瓜一樣,也是要有地方比它攀爬,一棵同体有公花雌花,公花先開,我朋友種冬瓜最拿手,屋後塊田甚麼都不種,每年獨沽一味冬瓜,細瓜多就當節瓜食,鬼佬話每年唔好在同一塊地種同樣野,話會有連作障礙,有病害喎,不過他種了20多年冬瓜從未見有乜病害,中國以農立國,中國人種植技術源遠流長,識種瓜果蔬菜時鬼佬還是生番未開化.

14 則留言:

  1. 我呢邊的唐人瓜果都比較好價錢,如果一個大冬瓜或節瓜閒閒地便可賣十幾蚊,其它的如苦瓜、絲瓜和辣椒等,也十分昂貴。
    早前在奧克蘭上飯店叫了碟涼瓜牛肉,哈哈,承惠45大元啊!

    回覆刪除
    回覆
    1. Shu 兄,賣得咁貴,不如自己種咯,有機新鮮,而且翻土又可當做運動.
      嘩一碟涼瓜牛肉要45元真係貴,你去個間是不是五星級,呢度一碟大約25元,若果碟頭飯大約9元至10元,因我上個星期才吃佐一碟鼓汁涼瓜排骨飯9.5元,排骨牛肉同價.

      刪除
    2. Wai 兄,嗰間係好普通的燒臘飯店,不過因燒臘出名而差不多晚晚都爆棚,佢哋啲碟頭好大,差不多有別的酒家碟半咁多。因為今年涼瓜很貴要十六、七蚊一公斤,而且這也不是全年都有的菜色,賣貴些也算合理,但另一碟燒肉燒鴨雙拼45蚊就覺得貴咗啲!

      刪除
    3. Shu 兄,呢度最貴的雙拼大約25元,涼瓜全年都有得賣,若果呢度冬天就從昆士蘭運來,好平幾元一公斤,我好耐冇種苦瓜,因為小兒小女不吃,老妻又不鍾意,只有我一個人吃,不如出街吃碟鼓汁凉瓜牛飯仲好。

      刪除
  2. 我曾在網上見過外國人和超大南瓜合照。

    回覆刪除
    回覆
    1. Stella 姐,台灣佬都種出好大的南瓜,呢度街市我見過一個南瓜好似一私家車的輪胎咁大,要切開散賣,有人話味道不好,想想就知道味道唔會好,好似用隻大鑊炒幾十斤肉同用隻細鑊炒一斤肉味道都唔同。

      刪除
  3. Wai 兄晚上好,
    我前年種嘅南瓜畀果蠅針死曬,好羨慕你種瓜冇害蟲侵襲,

    回覆刪除
    回覆
    1. 華兄,下午好。
      試多幾次就得,冬天翻田晒下太陽,最緊要不要種得太密,等瓜葉中間多些空氣流通。
      我有一朋友台灣大學農業系,他懂理論學術,實際耕田操作唔多掂,他以前同我講過種南瓜也是只見滕蔓攀爬不見瓜。

      刪除
  4. 種瓜得瓜,種豆得豆..哈哈,週日愉快 .....

    回覆刪除
  5. Wai 只、我聽人講、見到自己親看種嘅瓜果一日一日長大、有如看着兒女成長咁嘅。我睇、其中樂趣絕非我這類不懂種植之人所能感受得到。羨慕之至喇!

    回覆刪除
    回覆
    1. 域 Sir,以前初種時就有呢種感覺,隔幾天睇下,隔幾天又睇下,不過依家見慣了,冇以前咁開心興奮.

      刪除
  6. 看過報導外國的南瓜比賽,真係好大個 !又見過圖文報導:外國的農民在南瓜田時常播放音樂,他們種出來的南瓜特別大大個! 

    回覆刪除
  7. 香港的天氣其實都適合種南瓜,第一水的瓜通常會弱小一點,但接著再結出的就會大很多。

    回覆刪除