2016年2月19日

歲月留香 陳皮


三刀開柑法


我家的柑樹己見開花



呢瓶內的柑皮有16年多,一打開瓶蓋就聞到一陣陳皮香味

呢瓶內的柑皮有五年多



前幾日朋友比了幾個他自家種的柑給我,柑好细個,重量只有80克但很甜,我家後花園也種有一棵柑樹,產量很少每年大約十幾廾個,可能兩旁有大樹遮擋,日光不足,有時朋友比些,有時見超市大造也買些回來,每次吃完後就把柑皮穿起哂乾做陳皮,理論上任何地方生產的柑,皮都可以做成陳皮,只要經過日哂,儲存,陳化之後就成為陳皮,廣東新會產的柑最出名,因果皮香油多些,陳皮是廣東三寶之一,用途極廣,可沖茶亦可做菜,如陳皮鴨陳皮燒鹅等,煮红豆沙加些舊陳皮味道完全不同.

幾個月前睇過香港一電視台的特輯講香港有好多人炒賣陳皮,新會仲有陳皮交昜所,我完全唔識呢個交易所的背境和操作,也不知道政府有沒有監管?更不知道交收風險如何,所以無法評論,而我自己製做收藏,只來自家食用,因為外面買的好多都是假野,有些無良奸商用普洱茶浸一段時間後哂乾,有些又用人工色素染製,作為舊陳皮賣,因為陳皮愈舊愈值錢,老表一向有做假的方法,加上技術優良,一般普羅大眾不容昜分辨真偽,所以買陳皮最好不要貪平,要去有信譽的商店購買.

10 則留言:

  1. 果皮在未成為陳皮之前,其價值相當便宜(因要超過十年的才可以稱得上陳皮)。
    記得有一年我行經筲箕灣街市,就見過十元一大袋的新曬果皮,其實這也有好處,買回家再曬多時日來收藏,起碼省卻了開頭的許多功夫!

    回覆刪除
    回覆
    1. Shu 兄,果皮未陳化之前梗係便宜啦,只能叫果皮乾,吓要超過十年咁耐才稱得上陳皮,我都唔知要超過十年以上,我以為三/五年就叫做皮。

      香港天氣潮濕,果皮遇到回南天就容易發霉生蟲,所以要每年拿出來翻哂二至三次,然後又放回鐵罐內等陳化。

      刪除
  2. 靚陳皮千金難求,我試過哂果皮但遇到回南天就發霉了!

    回覆刪除
    回覆
    1. Stella 姐,香港天氣潮濕,不要說陳皮易變,就算鋼鐵做的車也很快生銹,我下次返香港帶些比你,反正太多都是送比朋友。

      刪除
  3. Wai 兄晚上好,
    上得10年以上嘅陳皮算係寶嚟喇,

    回覆刪除
    回覆
    1. 華兄,下午好。
      十幾二十年算適合,陳皮舊比較好些,不過我睇書介紹過超過75年以上就會化哂,一碰就變碎哂,所以極限都是三幾十年,其實d 人攞泥炒,咪話一百幾十年陳皮值錢。

      刪除
  4. Wai 兄、你說得對、陳皮係越舊越貴。我在新會見過那些超過五十年嘅陳皮原來係四百幾元一両。

    回覆刪除
    回覆
    1. 域Sir ,若果真係超過五十年靚紅皮,依家新會市價每両四萬五港元。

      刪除